Aktualni sat 13. sjednice Gradskog vijeća - pitanja vijećnika (prvi dio)

Aktualni sat 13. sjednice Gradskog vijeća - pitanja vijećnika (prvi dio)

Novosti
2014-10-24

Aktualni sat 13. sjednice Gradskog vijeća Grada Poreča – Parenzo održane u četvrtak 23. listopada u velikoj vijećnici, otvorio je vijećnik Robert Velenik koga je zanimalo u kojoj je fazi realizacija Projekta sustava odvodnje i pročistača otpadnih voda Grada Poreča.

Riječ je o najvećem i najinteresantnijem projektu na lokalnom, ali i nacionalnom nivou, procijenjene vrijednosti oko 500 milijuna kuna, kazao je Srđan Mažar, tehnički direktor komunalnog poduzeća Usluga Poreč koji je dao informaciju o tijeku projekta. Rekao je kako prije tri dana potpisan ugovor o pružanju usluga nadzora na projektu u vrijednosti 11,7 milijuna kuna, čin kojemu su prisustvovali čelnih ljudi Hrvatskih voda, direktor Ivica Plišić, njegov zamjenik Danko Holjević, te direktor Hrvatskih voda za sjeverni Jadran i otoke Darko Višnjić. Na javnom natječaju odabrana je tvrtka Safege, te je na taj način počelo oformljavanje nadzornog i upravljačkog dijela tima u odnose na buduće partnere koji budu ugovoreni na realizaciji projekta. Mažar se osvrnuo na drugi natječaj, za izgradnju i proširenje sustava otpadnih voda, što je kako je rekao, najinteresantniji dio, budući da se radi o izgradnji novog sustava za 28 manjih naselja Poreštine. Imali su, kazao je, žalbu u prvom krugu, nadmetanje je vraćeno na ponovnu ocjenu i u drugom krugu odabran je konzorcij na čijem čelu je glavni član zajednice ponuditelja Ingrad. Do 27. listopada teče žalbeni rok, te će se ukoliko ne bude žalbi, svi uvjeti za potpis ugovora steći sa 3. studenim nakon čega treba izraditi ugovor i organizirati potpisivanje. Treće nadmetanje odnosi se na rekonstrukciju postojećih sustava otpadnih voda koje se nalazi u drugoj fazi postupka i očekuje se da, nakon konzultacija s Ministarstvom graditeljstva za neke stavove, te zatraženog pojašnjenja jednog od ponuditelja, bi se sljedeći tjedan sastalo Povjerenstvo i ponovno donijelo odluku o odabiru. Natječaj za izgradnju četiri uređaja za pročišćavanje otpadnih voda, prema dosadašnjim ponudama iznosi oko 250 milijuna kuna, u prvoj fazi. Pristiglo je pet žalbi, što s obzirom na iznos samih nadmetanja i veličinu projekta, te gospodarsku krizu  u građevinarstvu i nije puno, kazao je Mažar. Donijeto je rješenje Državne komisije da se svih pet postupaka objedinjuje u jedan, te je u ovom trenutku teško govoriti kada će sve rezultirati potpisanom ugovorom. Mažar je istaknuo kako su nadmetanja izuzetno složena, ne samo po natječajnoj strukturi, nego i brojnosti tehničkih specifikacija, kako bi se dobila što veća kvaliteta u izgradnji i opremi, pa neke ponude imaju i preko 2.000 stranica. Zaključio je kako je riječ je o složenom postupku, te procijenio da će ugovore za izgradnju i izmještanje sustava vjerojatno potpisati u ovoj godini, dok za izgradnju pročistača, s obzirom na složenost postupka i zaniteresiranost ponuditelja, u ovom trenutku nije moguće prognozirati vrijeme potpisivanja.

Velenik je također pohvalio odluku koja se nalazila na dnevnom redu sjednice i vezano za oslobađanje poreza na javne površine, odnosno terase u zimskom periodu. Pitao je hoće li Grad imati dodatnih potpora za poduzetnike koji će u starom gradu raditi tijekom zimskih mjeseci, jer je, kako je dodao, kao tajnik Udruženja obrtnika saznao da ima takvih obrtnika ima, te bi im se svakako trebalo izaći u susret. Gradonačelnik Edi Štifanić odgovorio je kako su u zadnje vrijeme intenzivirali razgovor s Udruženjem obrtnika, posebice Cehom ugostitelja i trgovaca, te se govorilo o modalitetima oživljavanja starogradske jezgre i pomoći svima onima koji u zimskim mjesecima tu žele raditi. Rekao je kako dogovaraju način da se eventualno uvede manja cijena komunalne naknade ili spomeničke rente i na taj način stimuliraju obrtnici da i u zimskim mjesecima rade u starogradskoj jezgri. Napomenuo je da su da je riječ o objektima koji će raditi isključivo osam ili više sati na dan.

Vijećnik Rodoljub Kosić imao je pitanja vezano za funkcioniranje gradskog komunalnog poduzeća Usluga. Rekao je kako je evidentno da Usluga štedi na svim poljima, što dovodi do, kako je rekao, negativnih učinaka na koje se građani žale - od kamiona koji cure i smrde, širenja smrada sa odlagališta otpada Košambre, smrada sa uređaja za pročišćavanje otpadnih voda septičkih jama, do prigovora na oštećene spremnike za otpad koji se ne mijenjaju.

Mažar je potvrdio da se izlijevanje iz vozila za odvoz otpada dogodilo na nekoliko lokacija ovoga ljeta.

- Ali treba reći da, što u ugostiteljskom otpadu, što zbog samih zbog atmosferskih uvjeta, zbog nakupljanja ogromne količine vode i vlage na površini gdje odlažemo otpad, jednostavno imamo prevelike količine vodenog otpada. Pokušali smo to riješiti čestim pranjem kontejnera, ali uspjeh je bio polovičan, te smo krajem sezone išli s apelom prema ugostiteljima, kako bi se bolje kontrolirao način odlaganja ugostiteljskog otpada. Na Košambri, određenom količinom preparata za brzu razgradnju otpada, novim koji smo koristili dao je rezultate, ali kada je smanjeno njegovo djelovanje, a početkom listopada ponovno došle visoke temperature, osjetio se neugodan miris s deponija. S uređaja za prihvat otpadnih voda stanje nije bilo ništa alarmantnije nego uobičajeno, rekao je Mažar. Rekao je kako je pritužbi građana bilo, ali i dodao kako bi se otvaranjem centralnog odlagališta Kaštijun trebalo sve te probleme riješiti. Dok taj koncept ne zaživi, poduzet će sve da neugodnih mirisa ubuduće ne bude bilo, zaključio je.

Drugo Kosićevo pitanje bilo je vezano za Uslugu i zatvaranje zelene tržnice koju je zatvorila inspekcija. Zanimalo ga je da li je Uprava društva zakupce informirala o zakonskim obavezama, što se poduzelo i ima li se saznanja da će bivši korisnici tužiti Uslugu za nadoknadu štete. Mažar je odgovorio kako je inspekcijski nadzor Carinske uprave pronašao određenu nepravilnost u nemogućnosti korisnika da ishoduju minimalne tehničke uvjete za redovno poslovanje na zelenoj tržnici. Rekao je kako nemaju informacijama o tužbama, ali imaju zahtjeva za obeštećenje u procjenama gospodarske štete koja je prouzročena zabranom rada. Reko je kako će Usluga učiniti sve da korisnici zelene tržnice budu zadovoljni. Podsjetio je informaciju koja im je pružena lani, gdje se iskazala namjera Usluge da ovaj dio zelene tržnice treba urediti da izgleda estetski ili jednostavno ukinuti, jer je ona s trenutačnim izgledom neprihvatljiva. Korisnici to znaju, rekao je Mažar, o tome su informirani i računaju da će do kraja godine njihovo poslovanje na tom dijelu prestati. 

Vijećnica Snježana Mekota postavila je upit stanara ulice Gašpara Kalčića koji pitaju zašto se ne asfaltira cesta iza njihovih zgrada, koja služi kao parkiralište, jer je u vrlo lošem stanju - na njoj uništavaju automobile, te im smetaju blato i prašina. Drugo pitanje Mekote odnosilo se na listu za socijalne stanove, podsjetila je kako je stara lista istekla, a nova nije sastavljena. Dodala je kako imaju prihvaćen amandman za financiranje podstanarstva za prva tri mjesta na listi, ali ta mogućnost nije iskorištena, jer liste nema. Zanimalo ju je da li je moguće da se ta sredstva iskoriste privremeno. Od pročelnika Odjela za komunalne djelatnosti Marina Poropata i zamjenice gradonačelnika Nataše Basanić Čuš dobila je potvrdu da će joj se na oba pitanja odgovoriti pisanim putem.

Vijećnik Eugen Stanissa zamolio je da mu se dostavi izvješće od Turističke zajednice Grada o manifestaciji Porečki delfin - sa posebnim osvrtom na program i troškove svih aktivnosti, medijsko praćenje i informiranost građana, te udio lokalnih poduzetnika u programu. Pitao je i koliko je postupaka javne nabave provedeno u tekućoj godini i koji su rezultati postignuti.

Gradonačelnik je odgovorio kako je do sada u 2014. godini provedeno ukupno dvadesetak javnih nabava, što objedinjenih, što bagatelnih, na čemu je u proračunu ušteđeno više od 3,2 milijuna kuna, što će se vidjeti u proračunu kroz idućih godinu ili dvije.

(Nastavak u drugom dijelu)